یک سیب در روز کلسترول ایجاد می کند

mamadghavam
ورود شما به سایت کوچک مان را خیر مقدم عرض می نماییم.
به دلیل بروز بودن سایت لطفا از سایر صفحات وب هم دیدن نمایید.

تبلیغات هزینه نیست بلکه زمینه سازی برای معرفی وب خود به دیگران و درآمد زایی برای شماست .
سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات

چت باکس




captcha


آرشیو
1400
1399
11
آمار
آمار مطالب
کل مطالب : 49
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

آمار بازدید
بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 5
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 61
بازدید سال : 178
بازدید کلی : 19729

اطلاعات شما
آی پی : 18.218.55.14
مرورگر : Unknown AppleWebKit
سیستم عامل : Search Bot
امروز : جمعه 7 اردیبهشت 1403
جستجو
امکانات جانبی
درباره ما
تبلیغات



یک سیب در روز کلسترول ایجاد می کند

یک سیب در روز کلسترول ایجاد می کند
سیب ، از نظر ارتباطی ، اکثر ما با یک رژیم غذایی سالم ارتباط داریم و به خصوص ما متخصصان رژیم غذایی اغلب از آن در کارتهای ویزیت و آرم استفاده می کنیم. اما چه دلایلی ممکن است منجر به این موازی شود؟

اگرچه نوع بدن "سیب" که با چربی های انباشته شده در ناحیه داخل شکم مشخص می شود ، مستقیماً با بیماری هایی مانند بیماری قلبی ، سرطان و دیابت مرتبط است ، اما مصرف منظم همان میوه برای سلامتی مفید است.


بهترین گونه های شناخته شده در یونان کدام هستند؟
در یونان ، بهترین واریته های شناخته شده عبارتند از: فیرکیا ، delisia ، طلایی و xinomila.

سیب دارای انجمن های بی شماری است
او با پروتوپلاستهایی وارد جهان شد که علی رغم دستور الهی ، آن را خورد تا دانش بدست آورد. در اساطیر اسکاندیناوی ، سیب نمادی از جوانی و زیبایی ابدی است ، در حالی که در بهشت اساطیر سلتی ، سیب ها میوه فراموشی یا تولد دوباره هستند. برای فیثاغورسیان ، نمادی از غیبت و رمز کل دانش ، خوب یا بد بود. اساطیر یونان پر از اشارات سیب است.

گفته می شود "سیب های عصر" جوانان و جاودانگی را فراهم می آورد. هنگام ازدواج با زئوس به آنها به عنوان هدیه عروسی به هرا پیشنهاد شد و به ویژه آنها را در مراسم عروسی آتنی ترجیح دادند. "سیب اختلاف" ، در واقع یک سیب مورد نظر ، توسط پاریس به آفرودیت ارائه شد و به مناسبت آغاز جنگ تروجان بود. سیب کشف شده توسط اسکندر بزرگ سمبل ماندگاری بود ، در حالی که یک سیب فرصتی برای نیوتن برای تدوین قانون گرانش بود.

ارزش غذایی سیب چیست؟
سیب منبع غنی از مواد مغذی و همچنین غیر مغذی است و حاوی مقادیر زیادی پلی فنول و سایر فیتوشیمیایی ها است. افزودن یک سیب متوسط به رژیم غذایی شما 8.4 میلی گرم ویتامین C به شما می دهد این مقدار معادل 9٪ از توصیه های روزانه ویتامین C در صورت مرد بودن و 11٪ در صورت زن بودن است. علاوه بر این ، تعدادی ویتامین مانند ریبوفلاوین (ویتامین B2) ، ویتامین K ، ویتامین A ، پیریدوکسین (ویتامین B6) و پتاسیم را در اختیار شما قرار می دهد.

از نظر ریز مغذی ها ، آنها سرشار از کربوهیدرات هستند ، حاوی حدود 25 گرم کربوهیدرات هستند و تقریباً تمام کالری آنها از روی آنها تامین می شود. این ماده حاوی هیچ چربی (و نه کلسترول) است و حاوی حدود 0.3 گرم پروتئین است. از نظر حرارتی 65 کیلو کالری در هر 125 گرم (یک قطعه) می دهد ، در حالی که از درصد زیادی از آب ، حدود 84٪ تشکیل شده است. با خوردن یک سیب مقدار زیادی فیبر ، حدود 4.5 گرم دریافت می کنید. قسمت داخلی سیب ها فیبر محلول را تأمین می کند ، در حالی که پوست سخت بیرونی فیبر نامحلول را فراهم می کند.

آیا می دانید لذت بردن از یک سیب در روز باعث افزایش مصرف پتاسیم می شود؟

این منبع خوب آنتی اکسیدان است ، زیرا آنها در مقایسه با سایر میوه ها دارای بالاترین سطح دوم آنتی اکسیدان هستند (شکل).

مقاله گرافیکی mhlo

سیب های قرمز را ترجیح دهید ، آنها از نظر آنتی اکسیدان ها غنی تر هستند!

فواید سلامتی
توانایی های آنتی اکسیدانی
فلاونوئیدها که در غلظت های زیاد در سیب یافت می شوند ، همچنین موادی هستند که توانایی آنتی اکسیدانی قوی دارند. سایر فلاونوئیدها دارای اثر ضد التهابی هستند ، از تجمع پلاکت جلوگیری می کنند یا در تنظیم فشار خون نقش دارند. همه این خصوصیات باعث می شود که فلاونوئیدها به عنوان وسیله ای مهم برای جلوگیری و معالجه مشکلات قلبی عروقی باشند. در حقیقت ، مطالعات متعددی نشان داده اند كه مصرف سیب با كاهش احتمال مرگ در اثر حمله قلبی همراه است.

محافظت از سرطان ریه
برخی دانشمندان خاطرنشان كردند كه مصرف سیب با محافظت در برابر سرطان ریه در ارتباط است. به طور کلی ، مصرف سیب با عملکرد بهتر تنفس در بزرگسالان مرتبط است ، به احتمال زیاد به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی آنها. محققان انستیتوی ملی قلب و عروق و نبض شناسی در لندن دریافتند کودکانی که روزانه آب سیب می نوشند احتمال ابتلا به علائم آسم و خس خس سینه کمتر است.

آنها به کاهش التهاب در مجاری هوایی کمک می کنند
اعتقاد بر این است که فلاونوئیدها و اسیدهای فنلیک موجود در آب سیب ، به کاهش التهاب در مجاری هوایی ، یک عنصر اصلی در خس خس و آسم کمک می کنند. علاوه بر این ، مطالعه ای از دانشگاه آبردین نشان داد مادرانی که حداقل 4 سیب در هفته می خورند ، تا 50٪ کمتر احتمال دارد فرزندی مبتلا به آسم به دنیا بیاورند.

سپر محافظت از دیابت
ترکیبی از عمل پکتین و آنتی اکسیدان های موجود در سیب یکی از بهترین سپرهای ضد دیابت در نظر گرفته شده است. وجود پکتین تأثیر مثبتی در متابولیسم گلوکز دارد و به حفظ سطح قند خون مطلوب کمک می کند. با توجه به ضعف گلیسمی پایین سیب ، مصرف آن باعث افزایش شدید سطح گلوکز نمی شود ، که این امر برای حفظ یوگلیسمی مورد نظر خصوصاً در افرادی که قند خون بالایی دارند بسیار مهم است.

سیب یک پاک کننده طبیعی عالی برای بهداشت و سفید کردن دندان ها است. در عین حال ، آنها لثه ها را تقویت می کنند ، از آنجایی که ما سیب را جویدیم ، در عین حال به یک ماساژ سبک از لثه ها نیز کمک می کنیم که به جلوگیری از لثه کمک می کند.

اثر محافظت کننده قلب
اثر قلبی محافظت شده در مصرف سیب نه تنها به دلیل اثر کم کاری کلسترول فیبر است. سیب سرشار از آنتی اکسیدانهای قدرتمندی مانند ویتامین C ، کوئرستین ، کاتچین ، اسید کلروژنیک و ... است. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های عاری از اکسیژن به صورت شیمیایی واکنش نشان می دهند تا آنها را برای بدن غیرفعال و بی ضرر جلوه دهند ، و این خاصیت محافظتی برای عملکرد قلبی عروقی دارند.

هایپرکلسترولمی در آترواسکلروز
کلسترول بالا یا کلسترول خون بالا نقش مهمی در ایجاد آترواسکلروز دارد. مطالعات اپیدمیولوژیک افزایش موارد آترواسکلروز را در افراد با افزایش کلسترول نشان داده است. افزایش کلسترول بد LDL بد و کاهش HDL خوب از عوامل مهم برای ایجاد آترواسکلروز است. پلاک های آترواسکلروتیک شریان ها را مسدود کرده و زمینه تولید لخته های خون است.

یک لخته بزرگ می تواند شریان را به طور کامل مسدود کرده و جریان خون را متوقف کند. لخته های خون در عروق کرونر قلب می تواند باعث حمله ناگهانی قلب شود ، در حالی که در شریان هایی که خون را به مغز می فرستند ، سکته مغزی ایجاد می شود. 60٪ از انفارکتوس میوکارد ناشی از پارگی پلاک آترواسکلروتیک و ترومبوز است.

همچنین بخوانید: کلسترول: رژیم خوب ، بد و ... رژیم [EBOOK رایگان]
نتایج مطالعات چیست؟
یک مطالعه در ایالات متحده در مورد عملکرد سیب در برابر کلسترول نشان داد که مصرف روزانه یک سیب منجر به کاهش شکل اکسیده شده کلسترول بد LDL می شود. این تحقیق 4 هفته به طول انجامید و محققان به افراد میانسال یا سیب در روز یا پلی فنول ها (آنتی اکسیدان طبیعی) از سیب به شکل کپسول یا قرص مجازی دادند.

نتایج مطالعه نشان داد که سیب و نه آنقدر پلی فنل های آن به شکل کپسول ، قادر به کاهش فرم اکسید شده کلسترول LDL به میزان 40 درصد است. کلسترول LDL در دیواره های داخلی شریان ها ایجاد می شود ، پلاک های آترواسکلروتیک و در نهایت تنگی ایجاد می کند و یکی از مهمترین عوامل خطر بیماری قلبی محسوب می شود.

این عمل سیب عمدتاً ناشی از پلی فنول های آن است ، اما به نظر می رسد که پلی فنول ها به تنهایی اثر یکسانی با کل سیب ندارند. یک توضیح احتمالی این است که سیب حاوی انواع مختلفی از مواد دیگر است که در درمان کلسترول به صورت هم افزایی عمل می کنند ، بنابراین خطر ابتلا به آترواسکلروز و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. همچنین ، جذب پلی فنول ها توسط بدن در هنگام مصرف با سیب بیشتر از خودشان است.

به گفته محققان ، عمل سیب در برابر کلسترول بیشتر از آنتی اکسیدان های غذاهای دیگر مانند گوجه فرنگی و چای سبز است.
آنتی اکسیدان ها چیست؟
آنتی اکسیدان ها اجزای طبیعی مواد غذایی هستند ، که اکسیداسیون را مهار می کنند ، سلول ها را از بین می برد و عملکرد طبیعی متابولیسم را مختل می کند. میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان هستند و بدن را در برابر عمل مخرب رادیکال های آزاد و عمل اکسیداتیو آنها محافظت می کنند. به نظر می رسد آنتی اکسیدان ها اکسیداسیون کلسترول LDL را کاهش داده و عملکرد آن را در آترواسکلروز مهار می کنند.

این تحقیق برای درمان کلسترول بسیار دلگرم کننده است ، زیرا نتیجه می گیرد که با یک مداخله ساده رژیم غذایی در زندگی ما ، مانند خوردن یک سیب در روز ، می توانیم احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهیم.

مطالعات دیگر در مورد اثرات مفید سیب بر کلسترول ، نتایج فوق را تأیید می کند و این دیدگاه را تقویت می کند که یک سیب در روز یک گام مهم در کاهش کلسترول بد است.

آیا ما آن را با پوست یا بدون پوست مصرف می کنیم؟
اگر شما هم جزو کسانی هستید که پوست سیب را با دقت پوست می کنید ، باید متوقف شوید !! خوردن سیب با پوست آنها برای سلامتی شما مفید است زیرا فیبر و آنتی اکسیدان های زیادی در پوست یافت می شوند. مصرف کل سیب همراه با پوست توصیه می شود زیرا پوسته بیرونی عمدتا حاوی فیبر و فلاونوئیدها (کوئرستین) است. علاوه بر این ، تقریبا نیمی از ویتامین C موجود در سیب ها دقیقاً زیر پوست قرار دارند.

نکات توجه!
متأسفانه در سیب های کشت شده معمولی ، پوست بخشی است که به احتمال زیاد حاوی مواد باقیمانده از سموم دفع آفات است ، بنابراین بهتر است سیب هایی را انتخاب کنید که از نظر ارگانیک رشد کرده اند. بدیهی است که فواید سلامتی رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات از خطرات مواجهه با سموم دفع آفات بیشتر است. شستن سیب های شما به خوبی در از بین بردن سموم دفع آفات کمک می کند.

تقریبا 50٪ از ویتامین C موجود در سیب ها در پوست پوست قرار دارد!

دستور العمل های خود را با سیب غنی کنید
اگر آنها برای بدن انسان مفید هستند ، باید آنها را روزانه مصرف کنید. برای کسانی که در زیر دستور العمل های متنوع و تخیلی را دوست دارند ، روش های مختلفی را پیشنهاد می کنید که می توانید سیب را به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

برای کسانی که نمی خواهند آن را با پوست بخورند؟
از آنجا که فرآیند پخت باعث لطافت پوست می شود و می تواند خوشمزه تر شود ، می توانید سیب را پخت کنید تا با آب پاشیدن آن با ادویه های مورد علاقه خود نرم شود. گردو و کشمش را به برش های سیب اضافه کنید ، با دارچین بپاشید ، در فر بپزید و سپس روی آن را بریزید. همچنین می توانید آن را با پوست در کیک و نان های خانگی مالش دهید. یا آن را به صورت چیپس سیب به عنوان میان وعده میل کنید.

در سالادها
سعی کنید مثلاً قطعات سیب را به سالادهای سبزیجات اضافه کنید. با کلم قرمز و هویج قرمز یا با کاهو / موشک یا با چغندر آب پز و ماست یا با گوجه فرنگی ، فلفل زرد / سبز و گردوی رنده شده و غیره

گزینه های شیرین
اگر اغلب به دنبال دسر هستید ، از سیب ها استفاده کنید تا گزینه های دسر سالم تری ایجاد کنید ، به عنوان مثال. کیک سیب ، مربای سیب ، حلوا با تکه های سیب ، استودل سیب ، پنکیک سیب ، کلوچه سیب ، پای سیب ، سوفل سیب شیرین ، کوکی سیب ، پودینگ سیب ، قاشق سیب شیرین با پودینگ و غیره

گزینه های شور
گوشت خوک با سس سیب ، بوقلمون با سیب و پرتقال ، پای سوسیس با سیب ، پای بره با سیب و رازیانه و غیره.

نوشیدنی / نوشیدنی
سانگریا ، آب سیب ، کوکتل سیب و غیره

همه ما می دانیم عبارت "یک سیب در روز پزشک را تمام می کند". اما به نظر می رسد که یک سیب در روز باعث ایجاد کلسترول نیز می شود.

بنابراین یک روز یک سیب مصرف کنید تا از عملکرد آن در برابر کلسترول و… استفاده کنید.


یک سیب در روز کلسترول ایجاد می کند
سیب ، از نظر ارتباطی ، اکثر ما با یک رژیم غذایی سالم ارتباط داریم و به خصوص ما متخصصان رژیم غذایی اغلب از آن در کارتهای ویزیت و آرم استفاده می کنیم. اما چه دلایلی ممکن است منجر به این موازی شود؟

اگرچه نوع بدن "سیب" که با چربی های انباشته شده در ناحیه داخل شکم مشخص می شود ، مستقیماً با بیماری هایی مانند بیماری قلبی ، سرطان و دیابت مرتبط است ، اما مصرف منظم همان میوه برای سلامتی مفید است.


بهترین گونه های شناخته شده در یونان کدام هستند؟
در یونان ، بهترین واریته های شناخته شده عبارتند از: فیرکیا ، delisia ، طلایی و xinomila.

سیب دارای انجمن های بی شماری است
او با پروتوپلاستهایی وارد جهان شد که علی رغم دستور الهی ، آن را خورد تا دانش بدست آورد. در اساطیر اسکاندیناوی ، سیب نمادی از جوانی و زیبایی ابدی است ، در حالی که در بهشت اساطیر سلتی ، سیب ها میوه فراموشی یا تولد دوباره هستند. برای فیثاغورسیان ، نمادی از غیبت و رمز کل دانش ، خوب یا بد بود. اساطیر یونان پر از اشارات سیب است.

گفته می شود "سیب های عصر" جوانان و جاودانگی را فراهم می آورد. هنگام ازدواج با زئوس به آنها به عنوان هدیه عروسی به هرا پیشنهاد شد و به ویژه آنها را در مراسم عروسی آتنی ترجیح دادند. "سیب اختلاف" ، در واقع یک سیب مورد نظر ، توسط پاریس به آفرودیت ارائه شد و به مناسبت آغاز جنگ تروجان بود. سیب کشف شده توسط اسکندر بزرگ سمبل ماندگاری بود ، در حالی که یک سیب فرصتی برای نیوتن برای تدوین قانون گرانش بود.

ارزش غذایی سیب چیست؟
سیب منبع غنی از مواد مغذی و همچنین غیر مغذی است و حاوی مقادیر زیادی پلی فنول و سایر فیتوشیمیایی ها است. افزودن یک سیب متوسط به رژیم غذایی شما 8.4 میلی گرم ویتامین C به شما می دهد این مقدار معادل 9٪ از توصیه های روزانه ویتامین C در صورت مرد بودن و 11٪ در صورت زن بودن است. علاوه بر این ، تعدادی ویتامین مانند ریبوفلاوین (ویتامین B2) ، ویتامین K ، ویتامین A ، پیریدوکسین (ویتامین B6) و پتاسیم را در اختیار شما قرار می دهد.

از نظر ریز مغذی ها ، آنها سرشار از کربوهیدرات هستند ، حاوی حدود 25 گرم کربوهیدرات هستند و تقریباً تمام کالری آنها از روی آنها تامین می شود. این ماده حاوی هیچ چربی (و نه کلسترول) است و حاوی حدود 0.3 گرم پروتئین است. از نظر حرارتی 65 کیلو کالری در هر 125 گرم (یک قطعه) می دهد ، در حالی که از درصد زیادی از آب ، حدود 84٪ تشکیل شده است. با خوردن یک سیب مقدار زیادی فیبر ، حدود 4.5 گرم دریافت می کنید. قسمت داخلی سیب ها فیبر محلول را تأمین می کند ، در حالی که پوست سخت بیرونی فیبر نامحلول را فراهم می کند.

آیا می دانید لذت بردن از یک سیب در روز باعث افزایش مصرف پتاسیم می شود؟

این منبع خوب آنتی اکسیدان است ، زیرا آنها در مقایسه با سایر میوه ها دارای بالاترین سطح دوم آنتی اکسیدان هستند (شکل).

مقاله گرافیکی mhlo

سیب های قرمز را ترجیح دهید ، آنها از نظر آنتی اکسیدان ها غنی تر هستند!

فواید سلامتی
توانایی های آنتی اکسیدانی
فلاونوئیدها که در غلظت های زیاد در سیب یافت می شوند ، همچنین موادی هستند که توانایی آنتی اکسیدانی قوی دارند. سایر فلاونوئیدها دارای اثر ضد التهابی هستند ، از تجمع پلاکت جلوگیری می کنند یا در تنظیم فشار خون نقش دارند. همه این خصوصیات باعث می شود که فلاونوئیدها به عنوان وسیله ای مهم برای جلوگیری و معالجه مشکلات قلبی عروقی باشند. در حقیقت ، مطالعات متعددی نشان داده اند كه مصرف سیب با كاهش احتمال مرگ در اثر حمله قلبی همراه است.

محافظت از سرطان ریه
برخی دانشمندان خاطرنشان كردند كه مصرف سیب با محافظت در برابر سرطان ریه در ارتباط است. به طور کلی ، مصرف سیب با عملکرد بهتر تنفس در بزرگسالان مرتبط است ، به احتمال زیاد به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی آنها. محققان انستیتوی ملی قلب و عروق و نبض شناسی در لندن دریافتند کودکانی که روزانه آب سیب می نوشند احتمال ابتلا به علائم آسم و خس خس سینه کمتر است.

آنها به کاهش التهاب در مجاری هوایی کمک می کنند
اعتقاد بر این است که فلاونوئیدها و اسیدهای فنلیک موجود در آب سیب ، به کاهش التهاب در مجاری هوایی ، یک عنصر اصلی در خس خس و آسم کمک می کنند. علاوه بر این ، مطالعه ای از دانشگاه آبردین نشان داد مادرانی که حداقل 4 سیب در هفته می خورند ، تا 50٪ کمتر احتمال دارد فرزندی مبتلا به آسم به دنیا بیاورند.

سپر محافظت از دیابت
ترکیبی از عمل پکتین و آنتی اکسیدان های موجود در سیب یکی از بهترین سپرهای ضد دیابت در نظر گرفته شده است. وجود پکتین تأثیر مثبتی در متابولیسم گلوکز دارد و به حفظ سطح قند خون مطلوب کمک می کند. با توجه به ضعف گلیسمی پایین سیب ، مصرف آن باعث افزایش شدید سطح گلوکز نمی شود ، که این امر برای حفظ یوگلیسمی مورد نظر خصوصاً در افرادی که قند خون بالایی دارند بسیار مهم است.

سیب یک پاک کننده طبیعی عالی برای بهداشت و سفید کردن دندان ها است. در عین حال ، آنها لثه ها را تقویت می کنند ، از آنجایی که ما سیب را جویدیم ، در عین حال به یک ماساژ سبک از لثه ها نیز کمک می کنیم که به جلوگیری از لثه کمک می کند.

اثر محافظت کننده قلب
اثر قلبی محافظت شده در مصرف سیب نه تنها به دلیل اثر کم کاری کلسترول فیبر است. سیب سرشار از آنتی اکسیدانهای قدرتمندی مانند ویتامین C ، کوئرستین ، کاتچین ، اسید کلروژنیک و ... است. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های عاری از اکسیژن به صورت شیمیایی واکنش نشان می دهند تا آنها را برای بدن غیرفعال و بی ضرر جلوه دهند ، و این خاصیت محافظتی برای عملکرد قلبی عروقی دارند.

هایپرکلسترولمی در آترواسکلروز
کلسترول بالا یا کلسترول خون بالا نقش مهمی در ایجاد آترواسکلروز دارد. مطالعات اپیدمیولوژیک افزایش موارد آترواسکلروز را در افراد با افزایش کلسترول نشان داده است. افزایش کلسترول بد LDL بد و کاهش HDL خوب از عوامل مهم برای ایجاد آترواسکلروز است. پلاک های آترواسکلروتیک شریان ها را مسدود کرده و زمینه تولید لخته های خون است.

یک لخته بزرگ می تواند شریان را به طور کامل مسدود کرده و جریان خون را متوقف کند. لخته های خون در عروق کرونر قلب می تواند باعث حمله ناگهانی قلب شود ، در حالی که در شریان هایی که خون را به مغز می فرستند ، سکته مغزی ایجاد می شود. 60٪ از انفارکتوس میوکارد ناشی از پارگی پلاک آترواسکلروتیک و ترومبوز است.

همچنین بخوانید: کلسترول: رژیم خوب ، بد و ... رژیم [EBOOK رایگان]
نتایج مطالعات چیست؟
یک مطالعه در ایالات متحده در مورد عملکرد سیب در برابر کلسترول نشان داد که مصرف روزانه یک سیب منجر به کاهش شکل اکسیده شده کلسترول بد LDL می شود. این تحقیق 4 هفته به طول انجامید و محققان به افراد میانسال یا سیب در روز یا پلی فنول ها (آنتی اکسیدان طبیعی) از سیب به شکل کپسول یا قرص مجازی دادند.

نتایج مطالعه نشان داد که سیب و نه آنقدر پلی فنل های آن به شکل کپسول ، قادر به کاهش فرم اکسید شده کلسترول LDL به میزان 40 درصد است. کلسترول LDL در دیواره های داخلی شریان ها ایجاد می شود ، پلاک های آترواسکلروتیک و در نهایت تنگی ایجاد می کند و یکی از مهمترین عوامل خطر بیماری قلبی محسوب می شود.

این عمل سیب عمدتاً ناشی از پلی فنول های آن است ، اما به نظر می رسد که پلی فنول ها به تنهایی اثر یکسانی با کل سیب ندارند. یک توضیح احتمالی این است که سیب حاوی انواع مختلفی از مواد دیگر است که در درمان کلسترول به صورت هم افزایی عمل می کنند ، بنابراین خطر ابتلا به آترواسکلروز و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. همچنین ، جذب پلی فنول ها توسط بدن در هنگام مصرف با سیب بیشتر از خودشان است.

به گفته محققان ، عمل سیب در برابر کلسترول بیشتر از آنتی اکسیدان های غذاهای دیگر مانند گوجه فرنگی و چای سبز است.
آنتی اکسیدان ها چیست؟
آنتی اکسیدان ها اجزای طبیعی مواد غذایی هستند ، که اکسیداسیون را مهار می کنند ، سلول ها را از بین می برد و عملکرد طبیعی متابولیسم را مختل می کند. میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان هستند و بدن را در برابر عمل مخرب رادیکال های آزاد و عمل اکسیداتیو آنها محافظت می کنند. به نظر می رسد آنتی اکسیدان ها اکسیداسیون کلسترول LDL را کاهش داده و عملکرد آن را در آترواسکلروز مهار می کنند.

این تحقیق برای درمان کلسترول بسیار دلگرم کننده است ، زیرا نتیجه می گیرد که با یک مداخله ساده رژیم غذایی در زندگی ما ، مانند خوردن یک سیب در روز ، می توانیم احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهیم.

مطالعات دیگر در مورد اثرات مفید سیب بر کلسترول ، نتایج فوق را تأیید می کند و این دیدگاه را تقویت می کند که یک سیب در روز یک گام مهم در کاهش کلسترول بد است.

آیا ما آن را با پوست یا بدون پوست مصرف می کنیم؟
اگر شما هم جزو کسانی هستید که پوست سیب را با دقت پوست می کنید ، باید متوقف شوید !! خوردن سیب با پوست آنها برای سلامتی شما مفید است زیرا فیبر و آنتی اکسیدان های زیادی در پوست یافت می شوند. مصرف کل سیب همراه با پوست توصیه می شود زیرا پوسته بیرونی عمدتا حاوی فیبر و فلاونوئیدها (کوئرستین) است. علاوه بر این ، تقریبا نیمی از ویتامین C موجود در سیب ها دقیقاً زیر پوست قرار دارند.

نکات توجه!
متأسفانه در سیب های کشت شده معمولی ، پوست بخشی است که به احتمال زیاد حاوی مواد باقیمانده از سموم دفع آفات است ، بنابراین بهتر است سیب هایی را انتخاب کنید که از نظر ارگانیک رشد کرده اند. بدیهی است که فواید سلامتی رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات از خطرات مواجهه با سموم دفع آفات بیشتر است. شستن سیب های شما به خوبی در از بین بردن سموم دفع آفات کمک می کند.

تقریبا 50٪ از ویتامین C موجود در سیب ها در پوست پوست قرار دارد!

دستور العمل های خود را با سیب غنی کنید
اگر آنها برای بدن انسان مفید هستند ، باید آنها را روزانه مصرف کنید. برای کسانی که در زیر دستور العمل های متنوع و تخیلی را دوست دارند ، روش های مختلفی را پیشنهاد می کنید که می توانید سیب را به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

برای کسانی که نمی خواهند آن را با پوست بخورند؟
از آنجا که فرآیند پخت باعث لطافت پوست می شود و می تواند خوشمزه تر شود ، می توانید سیب را پخت کنید تا با آب پاشیدن آن با ادویه های مورد علاقه خود نرم شود. گردو و کشمش را به برش های سیب اضافه کنید ، با دارچین بپاشید ، در فر بپزید و سپس روی آن را بریزید. همچنین می توانید آن را با پوست در کیک و نان های خانگی مالش دهید. یا آن را به صورت چیپس سیب به عنوان میان وعده میل کنید.

در سالادها
سعی کنید مثلاً قطعات سیب را به سالادهای سبزیجات اضافه کنید. با کلم قرمز و هویج قرمز یا با کاهو / موشک یا با چغندر آب پز و ماست یا با گوجه فرنگی ، فلفل زرد / سبز و گردوی رنده شده و غیره

گزینه های شیرین
اگر اغلب به دنبال دسر هستید ، از سیب ها استفاده کنید تا گزینه های دسر سالم تری ایجاد کنید ، به عنوان مثال. کیک سیب ، مربای سیب ، حلوا با تکه های سیب ، استودل سیب ، پنکیک سیب ، کلوچه سیب ، پای سیب ، سوفل سیب شیرین ، کوکی سیب ، پودینگ سیب ، قاشق سیب شیرین با پودینگ و غیره

گزینه های شور
گوشت خوک با سس سیب ، بوقلمون با سیب و پرتقال ، پای سوسیس با سیب ، پای بره با سیب و رازیانه و غیره.

نوشیدنی / نوشیدنی
سانگریا ، آب سیب ، کوکتل سیب و غیره

همه ما می دانیم عبارت "یک سیب در روز پزشک را تمام می کند". اما به نظر می رسد که یک سیب در روز باعث ایجاد کلسترول نیز می شود.

بنابراین یک روز یک سیب مصرف کنید تا از عملکرد آن در برابر کلسترول و… استفاده کنید.



تعداد بازديد : 342 ا تاریخ: جمعه 26 ارديبهشت 1399 ساعت: 15:03 ا نویسنده: ا


بخش نظرات این مطلب



صفحات سایت

تعداد صفحات : 1

ورود کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :

» رمز عبور را فراموش کردم ؟
خبرنامه
براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
آخرین نظرات کاربران